Skip to content

Jak założyć manager reklam na Facebooku?

Reklama to potężne narzędzie marketingowe, które może pomóc w dotarciu do szerokiego grona Twoich potencjalnych klientów. Jednak aby skutecznie zarządzać kampaniami reklamowymi na tej platformie, konieczne jest założenie mangera reklam, który będzie Twoim biznesowym centrum dowodzenia. Dziś pokażemy Ci krok po kroku, jak założyć manager reklam na Facebooku.

Dlaczego warto założyć manager reklam?

Manager reklam na Facebooku to narzędzie, które umożliwia zarządzanie Twoimi kampaniami reklamowymi, a także monitorowanie ich wyników. Jego założenie jest niezbędne, jeśli planujesz prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku i docierać do nowych odbiorców inaczej, niż jedynie poprzez działania organiczne (niepłatne).

  • Zarządzanie dostępem: Manager reklam umożliwia przydzielanie różnych poziomów dostępu do konta reklamowego. Możesz kontrolować, kto ma dostęp do Twoich kampanii reklamowych, co jest przydatne w przypadku współpracy z agencjami reklamowymi lub innymi partnerami.
  • Łatwe zarządzanie wieloma kampaniami: Dzięki managerowi reklam możesz łatwo zarządzać wieloma kampaniami jednocześnie. Możesz je tworzyć, edytować i monitorować z jednego miejsca.
  • Monitorowanie wyników: Manager reklam dostarcza szczegółowych danych i analiz, które pomagają zrozumieć skuteczność Twoich kampanii. Możesz śledzić liczbę kliknięć, wyświetleń, konwersji i wiele innych wskaźników.
  • Łatwa współpraca: Jeśli pracujesz z zespołem lub zewnętrznymi ekspertami ds. reklam, manager reklam ułatwia współpracę, ponieważ wszyscy mają dostęp do tych samych danych i narzędzi.

Menedżer reklam czyli konto reklamowe Twojej firmy

Menedżer reklam to narzędzie, w którym można tworzyć kampanie reklamowe. Jest to oficjalne narzędzie od Facebooka przeznaczone do puszczania reklam oraz ich analizy. Aby korzystać z menedżera reklam konieczne jest posiadanie konta reklamowego. Każdy z użytkowników Facebooka posiada co najmniej jedno konto reklamowe.

Po zalogowaniu się do menedżera reklam, po lewej stronie pojawi się rozwijana lista, na której będą wypisane wszystkie konta reklamowe, do których masz dostęp. Jednym z takich kont będzie konto nazwane Twoim imieniem i nazwiskiem. Jest to Twoje konto reklamowe, które tworzy się automatycznie. Możesz z niego tworzyć reklamy, jednak możesz też utworzyć konto, które będzie nazywało się tak, jak Twoja firma, aby wszystko było czytelne i uporządkowane. Do takiego konta podepniesz wszelkie płatności oraz stronę swojej firmy (fanpage). (Pod jedno konto firmowe możesz podpiąć kilkanaście zasobów – jest to przydatne jeśli masz jedną firmę, a kilka działalności pod nią podpiętych)

Możesz mieć więc jeden manager reklam (jako narzędzie), kilka kont firmowych oraz kilka kont reklamowych. Każde konto reklamowe ma swoje własne kampanie, zestawy reklam oraz reklamy. Do każdego konta reklamowego możesz podpiąć wybrane strony firmowe, udzielić dostępu wybranym użytkownikom i wybrać płatności z różnych źródeł (karta kredytowa/PayPal). Do każdego konta reklamowego masz również przypisany własny piksel (narzędzie do zbierania danych), własne grupy odbiorców, własne grafiki, katalogi itp.

Wiele osób ma problem z nazewnictwem narzędzi Facebooka, więc poniżej krótka podpowiedź, która pomoże Ci je rozróżnić:

  • Meta Business Suite – bezpłatne narzędzie od Facebooka, w którym możesz planować posty, mieć dostęp do wiadomości wysyłanych do Twojej strony firmowej, statystyk konta, powiadomień itd.;
  • Menager reklam – narzędzie od Facebooka, w którym możesz tworzyć reklamy, analizować je, tworzyć grupy odbiorców, dodać metody płatności za reklamy, podpiąć piksel itd.; Aby wejść do menedżera reklam i puścić reklamę musisz mieć konto reklamowe i dostęp do fanpage’a;
  • Konto reklamowe – obejmuje całą działalność związaną z reklamami. Na Twoim koncie reklamowym znajdują się kampanie, reklamy i informacje o rozliczeniach. Konto reklamowe jest ściśle powiązane z managerem reklam;
  • Konto firmowe czyli inaczej strona firmowa lub fanpage – Twoja firmowa strona na Facebooku, do której zalogować się możesz poprzez swoje konto osobiste;
  • Konto osobiste – Twoje prywatne konto na Facebooku.

Jak założyć manager reklam krok po kroku?

1. Zaloguj się do swojego konta na Facebooku

Najpierw zaloguj się do swojego konta osobistego na Facebooku. Upewnij się, że jesteś zalogowany na koncie osobistym, które będzie głównym administratorem managera reklam Twojej firmy, a nie np. do konta męża/żony/mamy/taty.

2. Przejdź do Meta Business Suite

Po zalogowaniu do swojego osobistego konta jesteś na głównej tablicy. W kolumnie po lewej stronie wybierz “Strony” – “Meta Business Suite” i w rozwijanej liście wybierz swoje konto firmowe (1) lub kliknij w “utwórz nowe konto firmowe” (2) i postępuj zgodnie z instrukcjami. Musisz podać m.in. nazwę konta, email i w dalszym etapie informacje dotyczące płatności i preferencje rozliczeń. Możesz także utworzyć konto klikając w link https://business.facebook.com/overview;

Jak założyć manager reklam na Facebooku?

3. Dodaj strony, osoby lub partnerów biznesowych

Teraz możesz podpiąć do konta firmowego swoją stronę (fanpage) – o tym, jak utworzyć stronę firmową pisaliśmy w jednym z naszych wpisów. Możesz też dodać osoby czy partnera biznesowego, czyli osobę lub firmę, która będzie zarządzać Twoimi kampaniami reklamowymi. W tym celu przejdź do sekcji “Ustawienia Konta” –> “użytkownicy” –> “osoba” lub “partner” –> kliknij “Dodaj” i podaj adres e-mail osoby, którą chcesz dodać do konta. Po dodaniu osoby lub partnera wybierz poziom dostępu, jaki chcesz mu przyznać. Możesz wybrać spośród różnych poziomów, takich jak “Administrator”, “Redaktor” czy “Analityk”. Każdy poziom ma inne uprawnienia, więc dostosuj je do potrzeb współpracy.

6. Utwórz konto reklamowe dla konta firmowego

Teraz możesz utworzyć konto reklamowe dla swojego konta firmowego. Wchodzisz w Meta Business Suite –> Ustawienia firmy –> Konta reklamowe –> Dodaj –> I wybierz jedną z trzech opcji: Dodaj konto reklamowe/ Poproś o dostęp do konta reklamowego/ Utwórz nowe konto reklamowe. Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z menadżera reklam to musisz utworzyć nowe konto reklamowe. Postępuj zgodnie z dalszymi wskazówkami. Jak już założysz konto reklamowe, pojawi się ono właśnie w tym panelu. Możesz później otworzyć je w menadżerze reklam, przypisać role, płatności, rozliczenia oraz w końcu tworzyć reklamy!

Jak założyć manager reklam na Facebooku?
Jak założyć manager reklam na Facebooku?

Założenie managera reklam na Facebooku to kluczowy krok w efektywnym zarządzaniu kampaniami reklamowymi na tej platformie. Daje Ci kontrolę nad dostępem do konta reklamowego i ułatwia współpracę z zespołem lub partnerami biznesowymi. Dzięki temu narzędziu możesz skutecznie promować swoje produkty lub usługi na Facebooku i śledzić wyniki swoich kampanii.

Pamiętaj, że reklama na Facebooku to obszerny temat, więc warto się dokształcać i eksperymentować, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Jeśli pomimo utworzenia konta reklamowego nadal nie wiesz, jak tworzyć reklamy – napisz do nas! Zajmiemy się Twoim kontem i stworzymy skuteczne kampanie reklamowe!

Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowościami, które wprowadzamy na stronę lub chcesz nieco więcej dowiedzieć się o najnowszych trendach z zakresu marketingu, copywritingu i social media, zaobserwuj nasze media społecznościowe INSTAGRAM oraz FACEBOOK.

Przeczytaj pozostałe

wpisy blogowe