W czasach, gdy działania w Internecie stały się codziennością, posiadanie strony firmowej jest nie tyle ważne, co obowiązkowe! Facebook, jako jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych oferuje przedsiębiorcom możliwość budowania marki, docierania do nowych klientów i utrzymania relacji z obecnymi. O ile założenie profilu prywatnego nie sprawia większości osób problemu, o tyle założenie firmowej strony dla mniej zaawansowanych użytkowników, może być już nieco skomplikowane. W końcu nie wystarczy jedynie założyć strony firmowej, trzeba ją jeszcze odpowiednio wyposażyć. Jeśli nie wiesz, jak założyć stronę firmową na Facebooku lub chcesz dowiedzieć się, jakie informacje muszą OBOWIĄZKOWO się na niej znaleźć, to ten wpis jest dla Ciebie!
Czym jest strona firmowa na Facebooku?
Strona firmowa na Facebooku, albo inaczej fanpage to strona, która jest powiązana z Twoim kontem prywatnym, a jednocześnie stanowi odrębną stronę, którą możesz używać do promowania swojej działalności. Oznacza to, że możesz publikować na niej posty produktowe, video, reelsy czy pisać wiadomości z potencjalnymi klientami nie ze swojego konta prywatnego, a z konta firmowego. Dzięki temu tworzysz rozpoznawalność marki oraz budujesz grupę swoich odbiorców.
Do strony firmowej logujesz się poprzez konto prywatne, nie ma możliwości logowania się bezpośrednio do strony firmowej. Zaletą strony firmowej jest nie tylko budowanie rozpoznawalności marki, ale również dostęp do różnych funkcji, które nie są dostępne dla osób, które posiadają wyłącznie profil prywatny. Na stronie firmowej możesz m.in. tworzyć reklamy oraz mieć dostęp do statystyk.
Jak założyć stronę firmową na Facebooku?
Jeśli posiadasz już konto osobiste na Facebooku, możesz od razu przejść do zakładania strony firmowej. W przeciwnym razie, konieczne będzie utworzenie konta osobistego, a dopiero później założenie strony firmowej. Profil osobisty jest niezbędny, aby móc zarządzać stroną firmową i nie da się pominąć tego etapu. Tutaj znajdziesz informacje, jak założyć konto osobiste KLIK
Strona firmowa na FB – od czego zacząć?
Jeśli masz już konto osobiste, wystarczy, że na stronie głównej klikniesz w zakładkę STRONY a po lewej stronie w bocznym panelu pojawi Ci się opcja UTWÓRZ NOWĄ STRONĘ.


Wybór typu strony firmowej na Facebooku
Na tym etapie dodaj nazwę swojej firmy, czyli to, co będzie widoczne na Twoim profilu i po czym będą wyszukiwali Cię Twoi odbiorcy. Dla przykładu – u nas jest to nazwa Social Wizards. Wybierz kategorię strony firmowej, która najlepiej odpowiada profilowi Twojej firmy. W naszym przypadku są to: “Agencja marketingowa”, “Reklama/marketing” oraz “Usługi marketingu internetowego” – możesz wybrać maksymalnie 3 kategorie. Pamiętaj, aby nie odbiegać za bardzo od tematu działalności, ponieważ potencjalni klienci będą mieli trudność z odnalezieniem Twojej strony. Wpisz biogram, czyli krótki opis tego, co będzie reprezentowała Twoja strona. Biogramu nie musisz uzupełniać od razu, możesz zrobić to później.

Dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
Zdjęcie profilowe powinno być czytelne, przejrzyste i w jak najlepszy sposób przedstawiać Twoją firmę, może to być np. logo. Natomiast zdjęcie w tle to miejsce na prezentację Twojej oferty lub charakterystyki działalności. Zobacz, jak to wygląda u nas KLIK
Dodaj informacje kontaktowe
Podaj dane kontaktowe, takie jak: adres siedziby firmy, numer telefonu, adres e-mail, godziny otwarcia, link do strony internetowej oraz linki do innych fanpage. Ułatwi to klientom kontakt z Tobą.
Zaproś znajomych do obserwowania
Jeśli masz już bazę klientów lub obserwujących na innej platformie, poinformuj ich o swojej nowej stronie na Facebooku. Możesz również skorzystać z opcji promowania strony lub postów poprzez płatne reklamy, aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, jednak nie zalecamy tego robić, gdy na stronie nie masz jeszcze żadnych postów. Czemu ktoś miałby polubić stronę, na której nic się nie dzieje?
Opublikuj pierwszy post… i działaj!
Teraz, gdy Twoja strona firmowa na Facebooku jest już gotowa, możesz zacząć tworzyć atrakcyjne posty. Opisuj produkty, dziel się informacjami z branży oraz interaguj z obserwującymi poprzez komentarze i odpowiedzi na ich pytania.
Po tym krótkim poradniku, nadal nie wiesz jak założyć stronę na Facebooku – napisz do nas, chętnie pomożemy!
Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowościami, które wprowadzamy na stronę lub chcesz nieco więcej dowiedzieć się o najnowszych trendach z zakresu marketingu, copywritingu i social media, zaobserwuj nasze media społecznościowe INSTAGRAM oraz FACEBOOK.