W dzisiejszych czasach media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w naszym życiu. Instagram, jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, stale się rozwija, wprowadzając nowe funkcje i narzędzia, które pozwalają użytkownikom wyrazić siebie w bardziej kreatywny sposób. Jedną z takich prężnie rozwijających się nowości, która funkcjonuje już jakiś czas jest funkcja znana jako REELS. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej funkcji Instagrama, która budzi coraz większe zainteresowanie użytkowników profili nie tylko prywatnych, ale przede wszystkim firmowych. Odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania odnośnie reels co to jest, jak je tworzyć oraz jakie aplikacje przydadzą Ci się do ich montażu.
Reels co to jest?
Reels (pl – rolki) to narzędzie, które pozwala użytkownikom Instagrama tworzyć krótkie filmy wideo, trwające maksymalnie 90 sekund. Ta funkcja została wprowadzona w sierpniu 2020 roku jako odpowiedź na popularność innych platform takich jak TikTok, które umożliwiają tworzenie krótkich, kreatywnych filmów. Reels stały się szybko ulubioną funkcją wielu użytkowników Instagrama, umożliwiając im dzielenie się swoimi pomysłami i kreatywnością w krótkim formacie wideo. Aktualnie, żeby rozwijać profil na Instagramie i docierać do szerszego grona odbiorców tworzenie reelsów jest w zasadzie niezbędne.
Jak tworzyć rolki?
Rolki możesz tworzyć prosto z aplikacji Instagram, ale możesz również wspomóc się zewnętrznymi aplikacjami. Naszym zdaniem na uwagę zasługują:
- InShot – popularna i darmowa aplikacja do edycji wideo i zdjęć, która oferuje wiele funkcji, takich jak dodawanie muzyki, tekstów, efektów i dostosowywanie kadrów.
- CapCut – bezpłatna aplikacja do edycji wideo, która umożliwia tworzenie krótkich filmów wideo z muzyką, efektami i tekstami. W aplikacji możesz importować muzykę z TikToka, dodawać własne pliki lub skorzystać z tych udostępnionych przez apkę.
- Adobe Premiere Rush – to bardziej zaawansowana aplikacja dostępna na różne platformy, w tym na smartfony. Pozwala na profesjonalną edycję wideo, co może być przydatne, jeśli chcesz stworzyć bardziej zaawansowane rolki.
Niektóre z tych aplikacji oferują wersje premium z dodatkowymi funkcjami, ale podstawowe funkcje do tworzenia reels są dostępne bezpłatnie. Wybór zależy od twoich preferencji i potrzeb związanych z edycją wideo.
Jeśli nie wiesz, jak tworzyć rolki lub zwyczajnie nie masz czasu, aby się tego nauczyć, zapraszamy do zapoznania się z naszą zakładką ANIMACJE i REELSY – stworzymy dla Ciebie rolki, które w ciekawy i kreatywny sposób pokażą to, czym się zajmujesz. Obejrzyj również rolki, które nagraliśmy dla naszych klientów KLIK i napisz, aby porozmawiać na temat rozwoju Twojego profilu i poznać wycenę WYSYŁAM WIADOMOŚĆ.
Jak wykorzystać reels na Instagramie?
Warto eksperymentować i odkrywać, jakie rodzaje treści przyciągają uwagę Twojej publiczności. Możesz nagrać poniższe reelsy w oparciu o swoją branżę:
- Trendy i wyzwania: Włącz się w popularne trendy i wyzwania, tworząc kreatywne reels, które przyciągną uwagę nowych użytkowników. Możesz skorzystać np. z trendującej muzyki.
- Poradniki i instrukcje: Stwórz krótkie filmy instruktażowe, w których dzielisz się swoją wiedzą lub umiejętnościami w konkretnej dziedzinie.
- Pokazuj kulisy: Pokaż kadry “zza kamery” czyli ujęcia ze swojego życia lub pracy. Odbiorcy chętnie zobaczą kto stoi za twarzą ich ulubionej marki.
- Promuj swoją markę lub produkt: Reels możesz wykorzystać przede wszystkim do promocji swojej marki lub produktu, tworząc krótkie filmy reklamowe. Nagraj swój produkt dodając ciekawe cięcia, przejścia i muzykę.
Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowościami, które wprowadzamy na stronę lub chcesz nieco więcej dowiedzieć się o najnowszych trendach z zakresu marketingu, copywritingu i social media, zaobserwuj nasze media społecznościowe INSTAGRAM oraz FACEBOOK.